piątek, 26 października 2012

GRY: Savage World`s

W  poprzednim poście opowiedziałem wam o jednej ze swoich największych pasji jaką są papierowe gry rpg. W tym temacie za to chciałbym przedstawić wam jeden w systemów do takowych gier. Nazywa się on Savage World`s czyli w polskiej wersji Brawurowe Światy. System ten ma ogrom zalet. Najważniejszą z nich jest jego prostota. Posługujemy się w nim zestawem kostek cztero, sześcio,  ośmio, dziesięcio, dwunasto oraz czasami dwudziesto ściennych. Może się to już wydawać dużą ilością, jest to jednak standardowy zestaw kostek do gier rpg. Cała prostota polega na tym iż nasze statystyki takie jak siła, zręczność itp. określane są poziomem kostki np. k6 (czyli sześciościenna, taka jak do każdych gier planszowych) trudność wykonania testu to standardowo 4. Czyli dla przykładu jeśli chce przeskoczyć z murku na murek co wymaga zręczności rzucam kością np k6 i jeśli wypadnie 4 lub więcej to czynność mi się udała. Nic więcej, po prostu banał. Jeśli cała sytuacja jest bardziej skomplikowana, murki są dalej od siebie, albo jest ciemno, po prostu od wyniku rzutu odejmuje się modyfikatory np -1 za odległość i -2 za mrok. Oczywiście system ma więcej przydatnych zasad, jest on jednak nadal zachowany w prostocie i tak, że każdy zdoła go zrozumieć. Kolejną zaletą jest dostępność. Jest masa papierowych rpgów na rynku, Dungeons & Dragons, Warhammer, Neuroshima, Świat Mroku czy inne tego typu. Żeby jednak móc w nie zagrać zazwyczaj potrzeba chociaż podręcznika podstawowego.  W przypadku Savage World`s jednak, wystarczy tzw. Jazda Próbna, która jest za darmo dostępna w internecie. Jest to skrót zasad który zajmuje niecałe 16 stron pdf !!! Jak na wszystko co potrzeba do gry w danym systemie to niesamowicie mało. Nie są to jakieś zlewki, które bez pełnych zasad i tak nie dadzą się zrozumieć. Wszystko jest proste i logiczne. Następną ogromną zaletą tego systemu jest jego gigantyczna wręcz elastyczność. Rpgi, jak pisałem już wcześniej powinny pozwalać na zabawę w dowolnym klimacie. Niestety zazwyczaj chcąc zagrać w innych realiach trzeba uczyć się zasad i mechaniki gry na nowo. Savage World`s jednak jest samo w sobie już ogólną mechaniką. Pozwala on na zaadaptowanie zasad do dowolnych realiów i światów jakie sobie tylko można wyobrazić. Spowodowało to, iż w sieci jest cała masa wręcz konwersji innych gier rpgie na system SW (Savage World`s). Jedna mechanika pozwala grać we wszystko. Kolejną już zaletą, tak jest ich trochę ale ograniczę się do tych kilku, jest cena podręczników do tego systemu. Podstawowy podręcznik do gry kosztuje około 35zł co jest co najmniej dwukrotnie mniejszą kwotą od konkurencyjnych pozycji na rynku. Wersje elektroniczną w pdfie zaś można kupić już za 10zł, czego już chyba nie muszę komentować jeśli chodzi o opłacalność. Ogólnie rzecz mówiąc system jest prosty, łatwo dostępny, elastyczny i tani, a to i tak tylko garść jego zalet. Powoli staje się on coraz bardziej popularny w Polsce. Bardzo zachęcam do spróbowania rozgrywki z tą mechaniką i załączam też link do polskiej i zagranicznej głównej strony o Savage World`s oraz Jazdę próbną byście nie musieli jej już szukać sami  :)

Jazda Próbna
Głowna polska strona Savage World`s 
Strona główna Savages World`s 


Poniżej prezentuje przykładowe podręczniki z grami, lub zasadami opartymi o mechanikę Savage World`s. Już po samych okładkach widać jak wielką różnorodność daje ten system.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz